اخبار پنجاب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 14 آذر 1394
بازدید : 167
نویسنده : جاذبه وب

اخبار پنجاب

17 بهمن

روزنامه جنگ:

  • ایران و پاکستان بار دیگر بر پروژه خط انتقال گاز از ایران به پاکستان مرور خواهند کرد. هر دو کشور در تهران در حال گفتگو می باشند. به گزارش رسانه های ایرانی ایران و پاکستان برای کامل کردن این پروژه بار دیگر بر زمان و هزینه تکمیل خطوط لوله گاز تصمیم گیری می کنند که در این خصوص علی مجیدی معاون وزیر خارجه ایران و نمایندگان پاکستان در تهران در حال مذاکره می باشند. طبق منابع به دست آمده با وجود فشار آمریکا در خصوص اتمام این پروژه، نتیجه های مثبتی در این مذاکره دیده می شود.

 18 بهمن

روزنامه سی 42:

  • مراسم گرامیداشت صوفی غلام مصطفی تبسم شاعر معروف پاکستانی در دانشگاه پنجاب شهر لاهور برگزار شد. محمد حسین بنی اسدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران-لاهور از مهمانان خصوصی این مراسم بود. در این مراسم مجاهد کامران رئیس دانشگاه پنجاب، فوزیه تبسم دختر صوفی غلام مصطفی تبسم، دکتر خواجه محمد ذکریا و دکتر محمد اکرم و ... شرکت داشتند. خواجه ذکریا در خطاب با حضار گفت: اشعار این شاعر بزرگوار و خدمات ایشان در ادب را نمی توان فراموش کرد. دکتر محمد اکرم گفت: پیام صلح و دوستی صوفی تبسم را باید هر چه بیشتر برای عموم آشکار کنیم. محمد حسین بنی اسدی گفت که صوفی تبسم در زبان فارسی هم اشعار خوبی را نوشته و در این اشعار سعی  کرده است که صلح و امنیت را افزایش دهد.
  • مراسم میلاد در دانشگاه بانوان لاهور توسط بخش زبان فارسی این دانشگاه برگزار شد که تعداد زیادی از دانشجویان در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم که درمنطقه شادمان لاهور برگزار شد دکتر صبیحه منصور معاون دانشگاه بانوان لاهور، پروفسور نوشابه فاروق، ملیحه کاظمی مسئول بخش فارسی ، طاهر الیاس و تعداد کثیری از دانشجویان شرکت کردند.
  • مراسم میلاد در کالج دولتی کارشناسی ارشد بانوان شهر لاهور برگزار شد. در این مراسم دکتر تنسیم اختر رئیس کالج، دکتر روحی مشتاق معاون رئیس کالج، خانم نایاب، خانم نغمه و بشری صلاح الدین شرکت کردند. فائزه حنیف، خضری عابد، فاطمه قریشی، آمنه اعجاز، خدیجه عارف، فاطمه جاوید ، عائشه حمید، آمنه حسین و ورده افتخار نعت رسول خدا (ص) را بر حضار قرائت کردند.

19 بهمن

روزنامه سی 42:

  • سمینار " نقش نوجوانان در صلح " توسط بخش علوم سیاسی دانشکده منیرد برگزار شد. بسم الله محب، سید اکرم افضل، حماد الله از هنرمندان پاکستان، رخسانه دیوید رئیس دانشکده، دکتر نگهت خان معاون دانشکده و تعداد زیادی از دانشجویان دانشکده شرکت کردند.

در این  سمینار نمایشگاه هنرهای تصویری توسط بخش علوم سیاسی و بخش هنر به نمایش گذاشته شد که بسیار مورد پسند حضار گردید.

20 بهمن

روزنامه سی 42:

  • پنجمین جشن میلاد رسول خدا (ص) تحت عنوان کمیته میلاد در شهر لاهور برگزار شد که جمعیت کثیری از شهروندان در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم که در کمپ جدبد " شاه دی کهوئی" برگزار شد علما و ثنا خوان از سراسر کشور شرکت کردند. مراسم با تلاوت دل انگیر قاری عطاء المنان آغاز شد. ایم حسن افضال نقوی ثنا خوان معروف پاکستان، عبدالرحمن ناگی، حماد سیفی و حافظ عثمان نعت رسول خدا خواندند و قاری شاه نواز یکی از مبلغین پاکستان در خصوص سیرت رسول خدا (ص) سخنرانی کرد.

روزنامه جنگ:

  • تعداد جمعیت یهودی در ایران به 25 هزار رسید که این تعداد جمعیت در خاورمیانه بعد از اسرائیل بیشترین جمعیت است. بر اساس رسانه های تهران حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای یک بیمارستان یهودی ها در تهران یکصد و هفتاد هزار دلار امریکایی اهدا کرد. بعد از منتخب شدن به عنوان رئیس جمهور این دومین اقدام بزرگ حسن روحانی است. سال گذشته به بیمارستان "ساپر چیریتی" که در سال 1942 میلادی ساخته شده بود همین مقدار پول اهدا کرده بود.
  • به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران فرمود: اگر دست آمریکا بود دولت ایران را سرنگون می کرد.به گزارش رسانه های ایرانی حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند : دولتمداران ایران که آرزومند اقتصاد بهتر هستند نباید به پس گرفتن تمامی تحریم ها علیه ایران خوش بین باشند بلکه بر افزایش تولیددر داخل بیاندیشند. آمریکا می گوید که وی خواهان تغییر دولت در ایران نمی باشد، این دروغ است، اگر چنین موقعیتی به وی برسد یک لحظه هم دریغ نخواهد کرد. ایران باید برای تغییر استراتژی مبارزه با دشمن در حال آماده باش باشد ولی نباید هدف اصلی خود را فراموش کند.

21 بهمن

روزنامه سی 42:

  • مراسم رونمائی کتاب جدید " فهم سخن، عهد به عهد " از سیده درنجف زیبی توسط حوزه حلقه ارباب سخن برگزار شد. شجاعت هاشمی مدیر این مراسم گفت: سیده درنجف زیبی مدت زیادی از زندگی خود را به خواندن و آموختن ادب اردو گذرانده است و نتیجه زحمات سالهای این خانم بزرگوار در کتاب فهم سخن موجود است. دکتر خورشید رضوی گفت که این کتاب تصویری از بصیرت و زحمات ایشان است. دکتر مبشر حسین گفت: تاسیس و راه اندازی حوزه حلقه ارباب سخن در سال 2007 میلادی و اثبات ادب دوستی ایشان است. آفتاب جاوید، دکتر عالم خان، امجد طفیل، ناصر بلوچ  و شاهد بخاری از دیگر مهمانان این مراسم بودند.
  • مراسم جشن میلاد رسول (ص) توسط بنیاد یادبود الشعیب برگزار شد. این مراسم که در خیابان  بندیان برگزار شد، چوهدری یوسف سرپرستی این مراسم را بر عهده داشت. وحید عالم خان، رانا مبشر اقبال، دکتر شکیل ارائین، عمر یوسف، لقمان جوئیه، رانا یوسف، اسلم بهتی، غلام دسنگیر، حاجی غلام حسین و تعداد کثیری از افراد در این مراسم شرکت کردند. شرافت علی ثنا خوان معروف شهر لاهور، احمد علی حاکم و نقیب احسن نعت رسول اکرم (ص) را خواندند. در پایان این مراسم به 11 نفر از شرکت کنندگان از سوی چوهدری یوسف بلیط رفت و برگشت حج عمره اهدا شد.

روزنامه جنگ:

  • ایران، پاکستان و ترکیه با حمایت سازمان همکاریهای اقتصادی دوباره بر بازگرداندن قطار حمل و نقل از اسلام آباد به تهران و به ترکیه را توافق کردند. در همین خصوص نمایندگان هر سه کشور در اواخر ماه مارس یا آغاز ماه آوریل در تهران ملاقات خواهند کرد. اولین قطار حمل نقل در سال 2009 میلادی از ایستگاه مارگله اسلام آباد به تهران و استانبول آغاز شد ولی در حال حاضر از مدتی پیش این قطار آغاز به کار نکرده است. نواز شریف وزیر کشور پاکستان برای آغاز حرکت قطار و افزایش تجارت بین سه کشور ابراز علاقه کرده است.

روزنامه دان انگلیسی:

  • ایران پس از ربوده شدن 5 سرباز ایرانی از مرز ایران و پاکستان توسط گروهی از تروریستها، پاکستان را به دلیل نا امن بودن مرز پاکستان محکوم کرد. بر اساس گزارش آزانس خبری فارس نیوز اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران گفت: ما از دولت پاکستان به دلیل ربوده شدن سربازان ایرانی و انتقال آنها به پاکستان ناراضی هستیم.

گروه جیش العدل گروه شورشی ایران که در سال 2012 میلادی تشکیل شد، عامل اصلی این گروگانگیری و ناامنی در استان سیستان و بلوچستان است. این گروه در برنامه اینترنتی به نام فیس بوک نشان دادند که آنها با بستن دستهای سرباز ها آنها را به مکانی نا معلوم انتقال دادند.

بر اساس گزارش ها سفیر پاکستان در ایران کاردار پاکستان در اسلام آباد را احضار کرد و گفت: علیه این گروه تروریست که در پاکستان فرار کردند به صورت پایدار و محکم عمل کنند. استان سیستان و بلوچستان که جمعیت زیادی سنی مذهب در کشور ایران است طی چند سال اخیر شاهد ناامنی بوده است.

22 بهمن

روزنامه سی 42 :

  • نمایشگاه 5 روزه مذهبی  و فیلم در دانشگاه ملی هنر توسط خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه ملی هنر در شهر لاهور برگزار شد. محمد حسین بنی اسدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران- لاهور این نمایشگاه را افتتاح کرد. مرتضی جعفری رئیس دانشگاه ملی هنر و سید نور کارگردان معروف سینمای پاکستان نیز از مهمانان خصوصی این نمایشگاه بودند. در این نمایشگاه آثار مذهبی ایران، خطاطی و عکس های پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب به نمایش گذاشته شد. محمد حسین بنی اسدی گفت: که این نمایشگاه در مستحکم کردن روابط دو کشور ایران و پاکستان نقش خوبی را ایفا می کند. وی در ادامه گفت که برای دانشجویان این دانشگاه خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران نه تنها همکاری هنری می کند بلکه برای آموزش زبان فارسی استاد فراهم خواهد کرد. مرتضی جعفری رئیس دانشگاه ملی هنر گفت: هنر ایرانی در تاریخ حرف اول را می زند و ما در آینده سعی می کنیم که هنر های هنرمندان پاکستانی را نیز به ایران معرفی کنند.
  • کنفرانس " تزکیه نفس در سیرت رسول اکرم (ص) " توسط مرکزتحقیق های اسلامی در جامعه نعیمیه شهر لاهور به سرپرستی دکتر همایون عباس برگزار شد. در این کنفرانس علامه راغب نعیمی رئیس حوزه علمیه جامعه نعیمیه گفت: اگر در کشور جمهوری اسلامی پاکستان که بر مبنای اسلام ساخته شده است معنای اصلی اسلام گنجانده شود بهانه تروریستهای طالبان تمام می شود. اگر کسی بگوید که در حال حاظر اسلام در کشور پاکستان نفوذ دارد دروغ می گوید به همین دلیل دولتمداران پاکستان باید هر چه سریعتر در روشنی آئین پاکستان، نظام محمد مصطفی (ص) را عملی کنند.
  • مراسم جشن میلاد نبی (ص) در موسسه بهداشت شهر لاهور برگزار شد. آغاز مراسم با آیاتی چند از کلام الله مجید و سپس نعت رسول اکرم (ص) خوانده شد.در این مراسم دکتر معاذ، دکتر فرخنده کوکب و تعداد کثیری از کارمندان پیراپزشکی حضور داشتند.

23 بهمن

روزنامه سی 42 :

  • مراسم رونمائی کتاب " در ارائه گمان" از خواجه حنیف تمنا در موسسه زبان هنر و فرهنگ برگزار شد و شخصیات ادبی زیادی در این مراسم شرکت داشتند. این مراسم که در مجموعه پنجابی واقع در باشگاه قذافی شهر لاهور برگزار شد، دکتر صغری صدف در این مراسم گفت: این کتاب از خواجه حنیف تمنا عنصر سادگی و راستگوئی این شخصیت را نمایان می کند. وی در ادامه گفت که شاعر در این کتاب یک شخص که در خارج از وطن خود زندگی می کند و عشق از کشورش در دل او باقی مانده است را به نحو احسن نشان داده است.
  • باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در یک مراسم گفت: تحریم ها علیه ایران تمام نخواهند شد.
  • آزمایش موشک از راه دور ساخت دانشمندان ایرانی با موفقیت انجام شد. این آزمایش در روز 35 سالگرد انقلاب جمهوری اسلامی ایران انجام داده شد. ژنرال حسین دهقان وزیر دفاع ایران گفت این موشک که "بینا" نام دارد توسط متخصصان ایرنی ساخته شده است.

 روزنامه جنگ:

  • حسن روحانی رئیس جمهور ایران در خطاب مراسم 35 سالگرد انقلاب جمهوری اسلامی ایران گفت که برنامه هسته ای ایران همیشه صلح آمیز بوده و خواهد ماند.

روزنامه دان انگلیسی:

  • یک بار دیگر امید صلح و امنیت در پاکستان بین مذاکرات دولت و حزب طالبان پاکستان به دلیل انفجار بمب در یکی از سینماهای شهر پیشاور که در آن 13 کشته و 23 نفر زخمی شدند، به خطر افتاد.

بر اساس گزارشها حاکی است که حزب طالبان پاکستان از انفجار این بمب در سینمای شهر پیشاور رد کردند و گفتند که این کار گروه دیگری از تروریستها می تواند باشد.

طبق گفته های پلیس شهر پیشاور این انفجار توسط بمب های دستی که در کلاه یکی از بیننده فیلم در سینمای اتفاق افتاده است. اولین انفجار 30 دقیقه بعد از آغاز فیلم رخ داد، سپس تمامی افراد به سعی بر خارج شدن از سینما را داشتند که دومین انفجار رخ داد.

24 بهمن

روزنامه سی 42:

  • گروهی از نمایندگان ایران در هفته آینده در خصوص گروگانگیری 5 سرباز ایرانی از مرز ایران و پاکستان، وارد اسلام آباد خواهند شد.

روزنامه جنگ و سی 42 :

  • مراسم سالگرد فیض احمد فیض شاعر معروف پاکستان توسط کانون نویسندگان شهر لاهور برگزار گردید. در این مراسم شخصیتهای برجسته فرهنگی، ادبی و ناشران شرکت کردند. زاهد محمد یکی دیگر از شاعران معروف پاکستان از مهمانان خصوصی این مراسم بودند. ملک اشفاق، دکتر وحیدالرحمن خان، زاهد مسعود، ایم سرور، سید نوید عباس، محمد انور و رانا عبدالرحمن در این مراسم اراد سخنرانی کردند. رانا عبدالرحمن رئیس کانون نویسندگان گفت: فیض احمد فیض شاعر بزرگی بودند، ما خدمات ایشان را در زمینه ادب و شاعری هرگز فراموش نخواهیم کرد.

 25 بهمن

روزنامه سی 42:

  • مشاعره سالانه در دانشکده پزشکی فاطمه جناح در شهر لاهور برگزار شد که دانشجویان و اساتید در آن شرکت کردند. دانشجویان دانشکده پزشکی علامه اقبال با مشاعره بهترین شعر های جایزه را از آن خود کردند. در این مشاعره عطاءالحق قاسمی دانشور و مقاله نویس معروف پاکستان، امجد السلام امجد ادیب و نویسنده، دکتر سردار فخر امام، شاعران بزرگی از جمله دکتر عظمی عباس، دکتر فروغ نیسم، فخر عباس، وسیم عباس و ناصر بشیر شرکت کردند.
  • سمینار " مشاوره انتخاب شغل " در اکادمی نعیم شاه در شهر لاهور برگزار شد که در این سمینار پروفسور اختر جعفری و شخصیتهای معروف دیگری از جمله سید نعیم ترمذی، انور بشیر یهتی، و ... شرکت کردند. اختر جعفری به دانش آموزان ممتاز که در آزمون پایانی سال کسب رتبه های برتر داشتند جوایز و لوح تقدیر اهدا کرد در حالی که احمد نعیم را برای کسب مقام اول در تحقیقات اتمسفر فضا جایزه ویژه اهدا شد.
  • هفتاد و یکمین جشن تولد عطاءالحق قاسمی دانشور و مقاله نویس معروف پاکستان در هتل آواری شهر لاهور برگزار شد. در این جشن تولد چوهدری سرور استاندار ایالت پنجاب، مومن آغا، عارف نظامی، دکتر مجاهد کامران رئیس دانشگاه پنجاب، سهیل ورانچ روزنامه نگار معروف، عبدالرئوف، نوید چوهدری ادیتور روزنامه خبری سی 42، و شخصیات برجسته ایالت پنجاب شرکت کردند.

26 بهمن

روزنامه سی 42:

  • دولت پنجاب برای اولین بار پخش کتاب رایگان به کلاسهای اول تا دهم را در تمامی مدارس دولتی ایالت پنجاب را عملی کرد و فراهم ساختن این کتب به اداره آموزش و پرورش ایالت پنجاب شروع به کار کرد. تمامی کتابها در دبیرستان اسلامی دولتی واقع در دروازه اپرمال و مدرسه دولتی خلبان واقع در خیابان وحدت جمع آوری می شوند. کتابهای رایگان بعد آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان داده خواهد شد. از طرف دیگر به گفته دانش آموزان کتابهای تمامی رشته ها در یک زمان به آنها داده نمی شود. لذا آنها از سازمان آموزش و پرورش ایالت پنجاب درخواست کردند که کتابهای تمامی رشته ها در یک زمان به آنها داده شوند.

روزنامه جنگ:

  • مراسم یادبود اظهر جاوید شاعر و ادیب معروف پاکستان درمجموعه هنری الحمرا   برگزا ر شد. دکتر محمد ذکریا سرپرستی این مراسم را به عهده داشتند.

روزنامه دان انکلیسی:

  • عبدالباقی بلوچ مسئول خطوط هوائی پاکستان در ایالت بلوچستان گفت: خطوط هوائی پاکستان (PIA) تصمیم گرفته است که هر هفته دو پرواز از لاهور به مقصد مشهد از مسیر کویته را آغاز کند. وی در ادامه گفت خطوط هوائی پاکستان این پروژه را بعد از 10 سال دوباره آغاز می کند.

بعد از حمله به اتوبوس زائرین که از ایران بر می گشتند، دکتر عبدالمالک بلوچ وزیر ارشد از دولت فدرال خواست که برای زائرین پروازها از کویته آغاز شوند.

27 بهمن

روزنامه سی 42:

  • سمینار عقیده ختم نبوت در مسجد جامعه فاطمه الزهرا توسط شورای علماء و پژوهشگران پاکستان برگزار گردید. در این سمینار علاوه بر شخصیت های برجسته مذهبی تعداد کثیری از شهروندان شرکت کردند.

روزنامه جنگ:

  • جشنواره صلح به مناسبت یکصد و سومین سالروز فیض احمد فیض شاعر معروف پاکستان در مجموعه فرهنگی الحمرا برگزار شد. محمود فاروقی و دانش حسین قصه گو از کشور هند دعوت داده شد تا در این شرکت کنند. در این جشنواره علاوه بر شخصبتهای برجسته ادبی، علمی و مذهبی تعداد کثیری از افراد نیز شرکت داشتند.

28 بهمن

روزنامه جنگ:

  • به مناسبت سالروز فیض احمد فیض شاعر معروف پاکستان و احترام به این شخصیت با ارزش جشنواره صلح از طرف شورای هنر پنجاب و حزب صلح مردمی برگزار شد که در این مراسم هنرمندان معروف صوفی و محلی از سراسر کشور هنر خود را به نمایش گذاشتند. سلیمه هاشمی فرزند فیض احمد فیض در خطاب به حضار گفت: 13 فوریه تاریخ تولد پدرم می باشد. وی در ادامه در خصوص فعالیتهای فرهنگی مرحوم فیض احمد فیض برای حضار سخنرانی کرد. علاوه بر ایشان منیره هاشمی و عدیل هاشمی نوه فیض احمد فیض در این مراسم سخنرانی کردند.
  • خطوط هوائی پاکستان ( PIA) آغاز پرواز ها از پاکستان به ایران را اعلام کرد. از تاریخ 25 فوریه هر هفته دو پرواز از لاهور به مقصد کویته ، مشهد به پرواز در خواهند آمد. این تصمیم در جلسه هیئت مدیره خطوط هوائی گرفته شد که محمد علی گردیزی وزیر حمل و نقل هوائی سرپرستی این جلسه را به عهده داشتند. در این جلسه تصمیم گرفته شد که قبل از خرید اجاره هواپیماهای جدید، گواهی ایمنی از آژانس اتحادیه ایمنی اروپا در آخر ماه مارس 2014 تجدید خواهد شد.

روزنامه سی 42:

  • مراسم مشاعره ماهانه در "فیض گهر" واقع در مادل تاون شهر لاهور از طرف سرای ادبیات بین المللی برگزار شد. سرپرستی این مراسم بر عهده شاعر معروف "نیلما ناهید درانی" بود. در این مراسم دکتر شهناز مزمل رئیس سرای ادبیات، عارف منصور، عباس مرزا، و...  با خواندن اشعار خود حضار را به وجد آوردند.

30 بهمن

روزنامه سی 42:

  • گروه باستان شناسی شهر لاهور برای راهنمایی و درک بهتر از قلعه تاریخی لاهور تابلوهای جدیدی را نصب کرد. تا حال مشخص نبود که جهانگیر پادشاه آن زمان به چه شکل و شمایل بود و ممتاز محل چه قدر زیبا بود ولی حال مسئولین این مکان تاریخی کار را آسان کرده اند. طبق گفته گروه باستان شناسی تمامی مکانهای تاریخی شهر لاهور و ساختمانهای  تاریخی بار دیگر تزئین و مرمت گردیده اند.

سمینار " افزایش بیش از حد جمعیت و مشکلات زنان" توسط موسسه مطالعات جمعیت در هتل بین المللی پی سی شهر لاهور برگزار شد که در آن ذکر شد که به دلیل افزایش بیش از حد جمعیت روز به روز به مشکلات کشور افزوده می شود. عطیه عنایت الله وزیر سابق رفاه اجتماعی، عبدالباسز خان رئیس موسسه مطالعات جمعیت، تنویر کیانی، دکتر عائشه قریشی و دیگر افراد مرتبط شرکت کردند. روابط عمومی خانه فرهنگ ج.ا.ایران-لاهور




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com