گزارشی از بهمن ماه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 14 آذر 1394
بازدید : 144
نویسنده : جاذبه وب

بهمن هم با همه ی گرفتاری هایش تمام شد. خوب یکی از ماههای است که دولت و ایرانی ها بهش بها می دهند. آخه تو این چند روزه هر وقت به یکی دوستان زنگ می زدم می گفت گرفتارم و خودم باهات تماس می گیرم منم بهش گفتم کاش منم بهمن بودم تا یه کم هوای ما را داشتند و به ما می رسیدند. در این پست گزارش مفصلی از چند جشنواره و اتفاق های پیش آمده.

اول کلام شما را به خواندن یک شعر محلی دعوت می کنم . خلاصه جشنواره گپ دل بهبهان بهانه ای شد برای سرودن این شعر البته زحمت اصلاحیه آن را آقای کراماتی کشیدند.

 

 

کشکي هواي سينه هامو بي بهاري

يا موبي از جنس علف ، جون يادگاري

 

کشکي دلامو بي غل و غش بي خدايا

کوکو رفيکامو ، کياهن يار پاري

 

چش انتظاري سخت سختن ، سخت سختن

از غصه مردن خيلي از چش انتظاري

 

خيلي خوشن مهروصفا و مهربوني

يا تو دلا هررو گل سرخي بکاري

 

وختي بفهمي يه کسي چش انتظارن

حيفن که واليش تو عذاب و تو خماري

 

يادش بخير تو کيچه ها هف سنگ بازي

يا تيله بازي بي و يا هم توپ داري

 

کشکي دلامو سوز سوز واوت خدايا

کشکي هواي سينه هامو بي بهاري

 

بهمن ماه امسال با شب شعر سیمرغ آبدان آغاز شد در  سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ستاد سیمرغ آبدان اقدام به برگزاری شب شعر نمودند این مراسم که در شب 15/11/87 در مسجد کمیل شهر آبدان برگزار شد در ابتدا سعید گنخکی قاری قرآن به قرائت قرآن پرداخت و بعد از ایشان مرتضی پروانه شهردار آبدان از جایگاه شاعر در پیروزی انقلاب اسلامی سخنانی بیان نمودند و درادامه شاعرانی همچون سید مرتضی کراماتی، ابراهیم درویشی، بهرام جعفرزاده، سحر عبداله زاده، هاجر احمدی، مرضیه سلیمانی، عاطفه مرهونی، سید شهره حقیقت، زهرا بیابانی، سیمین سیاوشیان،صغری درمانده، زینب دانش دوست و  آمنه دانش دوست به قرائت شعر پرداختند حیدر منصوری به دلیل کاری که قبل از برنامه پیش آمده بودند حضور نداشتند و ابراهیم جاگرانی مجری برنامه بودند.

چند ماهی بود که سایت تبیان اقدام به برگزاری اولین جشنواره و نمایشگاه وب سایت ها و وبلاگ های استان نموده بود خلاصه کلام اختتامیه این جشنواره با تاخیر در روز 17 بهمن در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد برنامه بیش از حد عالی بودند هر کس وبش را به نمایش گذاشته بودند و بازدیدکنندگان از وبشون دیدن می کردند اما اتفاق جالب این جشنواره آشنایی من با آقایان سعید خرسند، امین واعظی و یه آقای از خورموج بودند البته ایشان من را بواسطه ی مجله ی محک می شناختند و اما اتفاق جالب تر این جشنواره گفت و گوی من و آقای واعظی در مورد شعر بود و سرودن شعر مادر و پدر من این اعتقاد داشتم که خیلی سخته کسی روزی بخواهد در مورد آنها شعری و یا حتی دلنوشته ای بنویسه اما ایشان اعتقاد داشتند این حرف من در مورد خدا مصداق دارد خلاصه گپ و گفت خوبی بود.

مجری این برنامه علی هوشمند بودند که در آخر عبداله رئیسی با قرائت بیانیه داوران وبلاگ های برتر را معرفی کردند.

وبلاگ های برتر

قلم نوشته یک تازه معلم حسن محدث زاده

غضنفری

سروش قیصی زاده

سجاد واعظی

یادداشت یک سرباز معلم

وب سایت ها

دولتی: سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر _ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

آزاد: رضا معتمد" پیغام"، حسن لاوری" نصیر"، موسوی نژاد" سایت خبری بوشهر نیوز"، شهر کتاب، گناوه بازار، سوگ، ارم نیوز، علی احمدی " خلیج فارس"

به نظر من فقط علی احمدی استحقاق این عنوان را داشتند و بقیه هیچ چون همه ی اینها به واسطه ی آشنایی با عبداله رئیسی انتخاب شدند و اما جالب تر از این وبلاگ حسن محدث زاده بوده که بدون هیچ آشنایی با عبداله رئیسی انتخاب شد خیلی عجیب بوده فکر کنم از دستشون در رفته خوب همیشه جشنواره ها این جوریه حالا فرقی نمی کنه چی باشه فقط یه آشنایی می خواهد با داور داشته باشید و بعد منتظر برگزیده شدن.

       

و اما مهمترین جشنواره بهمن ماه هر سال جشنواره فجر است که هر سال در هر استان برگزار می شود و امسال با ارسال فراخوان آن به انجمن ها و اطلاع رسانی های که صورت گرفت بیش از 90 درصد شاعران هر شهرستان شرکت نمودند و اما با توجه به قوانین و مقررات پیش آمده بیش نیمی از این شاعران بازماندن و اما قانون این جشنواره ارسال 14 شعر و از هر شعر 5 نسخه کپی شده که من خودم یکی از این شاعران بودم یعنی با اینکه تماس گرفتند که 14 شعر بفرستم حوصله نداشتم یه جورای از اون طرف با تأخیر فرستاده بودم و از این طرف کم بودن شعرها خلاصه بی خیال این جشنواره شدم.

جشنواره ۲۰ بهمن در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار شد امسال به مراتب از پارسال بهتر بود و مهمتر از همه حضور شاعر خوب و توانای کشوری سعید بیابانکی و خیلیل شفیعی در این جشنواره بود.

بعد از قرائت بیانیه داوران توسط عبداله رئیسی شاعران برتر در بخش های زیر معرفی شدند.

 امام و انقلاب: شریعت رسولی_ دیر

آیینی و مذهبی: صالح دروند_ کرج " بوشهر"

اخلاقی: سمیه رسولی_ اهرم

دفاع مقدس: زهرا بیابانی_ دیر

ایثار و شهادت: افسانه رضا زاده " دشتی" و حسین عاشوری" دیر"

و پیشکسوتان این جشنواره:

عبدالجلیل دشتی مطلق" کنگان"، قاسم درویشی" دیر"، سید حسن شجاع" برازجان"، حمزه زارعی"جم"، حیدر منصوی"دیر"، انصاری نژاد" بوشهر"، محمدرضا احمدی نژاد" بوشهر"، سید محمدرضا هاشمی فرد" بوشهر" و سید محمدرضا هاشمی زاده " خورموج"

و فردا شب این جشنواره اختتامیه اولین جشنواره دوبیتی و رباعی عاشورایی در خوموج بود که این جشنواره هم با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

نفرات اول: سمیه رسولی " اهرم"_ شریعت رسولی " دیر"

نفرات دوم: حسین میدری و سید مرتضی کراماتی از دیر

نفرات سوم: احمد منصوری" خورموج"_ سحر عبداله زاده " دیر"

و اما آخرین برنامه بهمن ماه تجلیل از هنرمندان بسیجی در بوشهر بود که آقایان امین دیری، حسین عاشوری، یوسف دارایی، طاها فخرایی، احمد بحرینی و حجری و خانم ها زهرا بیابانی، نغمه عاشوری، نوال عاشوری و سحر عبداله زاده در این برنامه شرکت کردند.

و راستی هیجان آورترین اتفاق این ماه بازی استقلال و پیروزی بود که نزدیک بود سکته کنم مردیم و زنده شدیم تا اینکه پیروزی گل مساوی را زدند.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com