سلام به همه عزیزانی که افتخار آشنایی و هم صحبتی باهاشون همیشه تنها امتیاز من و وبلاگم بوده .
چند وقتیست که جو صحبتهای رایج بین دوستان و آشنایان حقیقی و وبلاگی من ، پیرامون مسئله ازدواج میچرخه . لذا مناسب دیدم مطلب زیر رو به نقل از پروفسور حسین باهر تقدیم خواننده های وبلاگ کنم . این رو هم خدمتتون بگم که این مقاله از تیر ماه آماده آپ بود ولی بنا به دلایلی که یکی از اون دلایل جلوگیری از مجادله احتمالی بین نیرو های داخلي بود ، از آپلود نمودن اون خودداری کردم .
دخترها دارند لوس می شوند !!!
دختر های نسل دوم ، یواش یواش نسل سوم ، یعنی فرا دوهزاری ها ، به دلایل زیر در حال لوس شدن بیشتر هستند :
الف : تحصیلات بیشتر ( که در حال حاضر چیزی بالغ بر ۶۵ درصد دانشجویان کشور را تشکیل میدهند )
ب : اقامت بیشتر در خانه پدر و مادر و لذا وابستگی به آنها
ج : آشنایی با شبیخون های غربی از طریق رایانه و ماهواره که تقریبا در اکثر خانه ها وجود دارد
د : عکس العمل سختگیری های افراطی در دو سه دهه گذشته که به قول حضرت علی (ع) :
<< هر چیزی که ار حدش بگذرد ، نتیجه عکس میدهد >>
و اما بعضی از مصادیق لوس گری ها را میتوان چنین اعلام کرد :
تکبر ناشی از تحصیلات عالیه (هرچند که پشتوانه معلوماتی هم نداشته باشد!)
خوش نشینی در خانه پدر و مادری مانند مهمان های VIP در هتل پنج ستاره !
تن ندادن به ازدواجهاي طبيعي كه عرف حاكم آن را مي پذيرد
تظاهرات جاهلانه (در موارد مادي و دنيوي)
اما عوارض ناشي از اين رفتارهاي ناهنجار زياد است كه به عنوان نمونه به ذكر چند مورد ديگر بسنده ميكنيم :
- بالارفتن سن ازدواج و از دست دادن شجاعت تشكيل خانواده
- بالارفتن نرخ طلاق به دليل ناسازگاري هاي ناشي از مقايسه هاي غير منطقي
- توقع هاي بالا بلند از همسر از همان اوان ازدواج مانند مهريه سنگين و مسكن رنگين
- ازدواج هاي آسيب پذير كه جايي براي عقل و عشق در آنها ديده نمي شود
مانند :
- ازدواج دختر هاي بزرگتر از پسر ها (با توجه به اينكه در شرايط مساوي دختر ها شش سال زودتر به سن تكليف ميرسند)
- ازدواج به دليل مال و مقام پدر و مادر طرف مقابل (مانند اكثر داماد سرخانه هاي مادام العمر)
- ازدواج از نوع اينترنتي و خياباني (كه با عكس جوانيه طرف مقابل ، عشق مي بازند !)
در هر صورت ، ضمن احترام به نهاد خانواده و اعتبار عقل و عشق بايستي اين سنت حسنه و اين عمل صالحه با هدف توحيدي و استراتژي هاي وحدتي صورت گيرد .
-------------------------------------------
و اما این مقاله بخش دومی هم داره که با اجازه شما نظر خودمم در قسمت دوم خواهم داد
البته اگه تمایل به این بحث کم باشه از مطرح کردن بخش دوم چشم پوشی میکنم
ممنون که همراه من بودید